سفارش تبلیغ
صبا ویژن

چگونه شروع تازه ای در سال نو داشته باشیم؟

هر روز صبح ما از نو به دنیا می آییم. آنچه امروز انجام می دهیم مهم تر از هر چیز دیگر است.

چند روز بیشتر به شروع سال نو باقی نمانده است. هر سال، فروردین ماه، احساس امید به تغییر، به ساختن یک زندگی جدید و یک من جدید را برای ما به همراه دارد.

این احساسی فوق العاده است، زیرا این شروع جدید به ما فرصتی می دهد تا خودمان و زندگی مان را از نو بسازیم. این به ما اجازه می دهد که خودمان را قوی تر از قبل بسازیم، و سنگینی های سال قبل را رها کنیم و هر کاری که مایلیم را شروع کنیم.

این شروع جدید یک موهبت بزرگ است دوستان، و پیشنهاد من به شما این است که از این فرصت نهایت استفاده را ببرید. نه صرفا با تصمیم به تغییر یک سری از ویژگیهایتان، بلکه با از نو شکل دادن به سبک کلی زندگی تان.

1. بسیاری از اوقات، ما توسط انبوهی از ناکامی ها، تعهدات، احساسات و موانع گذشته، از حرکت به سمت جلو باز داشته می شویم.

ما نمی توانیم شغل مان را تغییر بدهیم، زیرا به آن عادت کرده ایم، یا شاید فکر می کنیم تغییر شغل فرآیندی آزاردهنده است، یا اصلا اعتماد به نفس این را نداریم که بتوانیم کار جدیدی شروع کنیم.

ما زمانی برای تغذیه سالم داشتن و ورزش کردن نداریم، زیرا کارهای دیگری که دوستشان هم نداریم عمده وقت ما را به خود مشغول می کنند.

ما زمان کافی برای عزیزان مان نداریم زیرا فکر می کنیم تعهدات مهم تری وجود دارد که باید به آنها بپردازیم.

همه اینها در این زمان از سال می تواند کنار گذاشته شود و شما می توانید یک شروع جدید داشته باشید و هر آنچه در سال گذشته یا سال های گذشته سنگین نگه تان داشته را رها کنید و تمیز شروع کنید.

خود را از وابستگی هایی که در سال گذشته داشتید رها کنید، از ناکامی ها، از ترس هایی که درون شما جمع شده اند و لانه کرده اند، از تردیدها، از تصویری که از زندگی تان دارید، به خاطر شیوه زندگی تان تاکنون، خود را از عادت ها و باورهای کهنه و پوسیده قدیمی رها کنید.

شما فرصتی دارید برای یک شروع جدید. گذشته را کنار بگذارید و تازه شروع کنید.

2. تصمیم بگیرید چه چیزی امروز برایتان از همه چیز مهم تر است

اهداف تان برای سال جدید را لحظه ای فراموش کنید. در عوض، تصمیم بگیرید امروز چه کار می خواهید انجام دهید؟

امروز چه چیزی برای شما از همه چیز مهم تر است؟ همین حالا چه چیزی شما را بیش از هر چیز به وجد می آورد؟ چه چیزی به شما قدرت می بخشد؟ چه چیزی باعث می شود احساس کامیابی و موفقیت پیدا کنید؟

پاسخهای معمول به این سوال، آفرینش چیزی جدید، کمک به دیگران، فرد بهتری شدن و تلاش در جهت رشد فردی است. اما پاسخ شما هر چه که باشد، هر روز صبح سعی کنید آن را با خود مرور کنید.

این ممکن است چیزی باشد که شما همه سال رویش کار کرده اید،  و یا موردی موقت باشد که فقط برای یک ماه، یک هفته یا یک روز در ذهن شماست. مدت آن مهم نیست، مهم این است که شما با همه وجودتان روی آن کار کنید و به فردا موکولش نکنید.

3. حواس پرتی ها را کنار بگذارید و تمرکز کنید

اینستاگرام و تلگرام و توییتر و ایمیل تان و همه سایت ها و انجمن های اجتماعی را کنار بگذارید. آیفون یا بلگ بری یا اندروید یا هر گوشی دیگری که دارید را همینطور و همچنین همه کارهای کوچکی که توجه تان را می گیرند. بهم ریختگی و نامرتبی اطرافتان را مرتب کنید (یا لااقل آنها را در یک گوشه جمع کنید تا بعدا به مرتب کردنشان بپردازید).

حالا، تمرکز کنید. حتی اگر شده فقط برای 15 تا 20 دقیقه در ابتدا، اما ترجیحا 30 تا 60 دقیقه روی همان کارهایی که برایتان مهم است تمرکز کنید. می توانید به خود استراحت بدهید و در استراحت، ایمیل تان یا هر چه که می خواهید را چک کنید. اما بعد از آن، بر آنچه که بیش از هرچیز برایتان مهم است تمرکز کنید و این کار را هرچقدر که می توانید ادامه دهید. این تمرکز را در فعالیت های مختلف تان تمرین کنید.

4. خوشحالی را همین حالا پیدا کنید

خوشحالی احساسی نیست که تنها بعد از رسیدن به اهداف ما بدست می آید، یا زمانی بدست می آید که به ثروت و داشته های به خصوصی رسیده باشیم. خوشحالی را به عنوان یک نقطه در آینده در نظر نگیرید.

خوشحالی در همین لحظه ممکن است. همیشه این را به خاطر بسپارید. زمانی که آن را به آینده موکول می کنید، بدانید در آینده هم به آن نمی رسید. اما اگر یاد بگیرید در همین لحظه خوشحال باشید، این احساس در زندگی تان ماندگارتر می شود.

زمانی که شما کاری را انجام می دهید که به آن علاقه مندید، که برایتان از کارهای دیگر مهم تر است و ارزش زمان و توجه شما را دارد، از اینکه می توانید این کار را انجام دهید خوشحال باشید. شما کار مورد علاقه تان را انجام می دهید و این موهبتی گرانبهاست.

5. هر روز خودتان را از نو بسازید

هر روز، ما از نو به دنیا می آییم. بیایید هر روز زندگی و خودمان را از نو بسازیم. بنابراین، کارهای را انجام دهید که برایتان ارزشمندند.

این ممکن است همان کاری باشد که دیروز هم انجام داده اید، یا شاید هم نه. فرقی نمی کند.‌ امروز مهم است — و همین لحظه. پس همین حالا خوشحال و پر علاقه باشید.

این شروع جدید هر روز به شما هدیه داده می شود، نه صرفا اول فروردین. از آن نهایت استفاده را ببرید.






تاریخ : سه شنبه 97/1/14 | 9:49 صبح | نویسنده : علیرضا صادقی برادرشهید محمدصادقی حسن آبادی | نظرات ()
.: Weblog Themes By M a h S k i n:.