سفارش تبلیغ
صبا ویژن

بسمه تعالی

قال امام صادق علیه السلام

مومنیین انفاق کردن در راه خدا کم شمردن مال نمی دانند بلکه آن را غنیمت می شمارند

قابل توجه خیرین عزیز وبزرگوار ودوست داشتنی ، مرکز دارالقرآن الکریم منطقه جر قویه علیا در سال جدید دست نیاز خود را بسوی عزیزانی که همیشه با محبت این گونه دستها نیازمند را نوازش میدادنددراز می کند تا با همت شما عزیزان بنای نیمه تمام ساختمان دارالقرآن را به اتمام برسانیم،، عزیز نیک اندیش وخیر ونیکوکار درصورتیکه مایلی در ساخت وساز این موسسه قرآنی مارا کمک ویاری نمائید وجه مورد نظر خود را به این شماره حساب ها واریز نمائید

شماره شبابانک ملی:ir1601700000001080566736007

وشماره شبا بانک کشاورزی:ir53016000000000020043445794

شماره حساب بانک کشاورزی :243445794

شماره حساب بانک ملی:0108056736007






تاریخ : پنج شنبه 92/1/15 | 11:12 صبح | نویسنده : علیرضا صادقی برادرشهید محمدصادقی حسن آبادی | نظرات ()

شمردم جمعه ها رابی تو ای مرد

 

سراسر حسرت و رنج و غم و درد

شمار جمعه ها از حد فزون است

اقلاً جمعه ی این هفته برگرد !!


اگر با آمدن "آفتاب" از خواب برخیزیم نمازمان قضاست!

 

ایکاش این جمعه مهدی فاطمه می آمد


اللهم عجل لولیک الفرج






تاریخ : چهارشنبه 92/1/14 | 7:39 عصر | نویسنده : علیرضا صادقی برادرشهید محمدصادقی حسن آبادی | نظرات ()
سیزده بدر ، روز آشتی با طبیعت
سیزده بدر یا جشن بدرقه نوروز از مهمترین رسوم مشترک در میان اقوام ایرانی است که طی سالهای اخیر روز آشتی با طبیعت نیز تلقی می‌شود. ایرانیان از گذشته‌های دور ، با آغاز بهار و ورود به سال جدید و پس از چند روز دید و بازدید و تبریک سال نو ، گویا برای تکمیل شادی خود و دور کردن غم و غصه و خمودگی ، در روز سیزدهم فروردین ماه ، با بیرون آمدن از خانه و پناه گرفتن در طبیعت ، مراسم سیزده بدر را اجرا می‌کنند.

 در همه شهرها و روستاها و عشیره‌های ایران ، خانواده‌ها به صورت گروهی، گاه چند خانواده با هم غذای ظهر را آماده کرده و آجیل و خوردنی‌های سفره هفت سین را با خود برداشته و به دامان صحرا و طبیعت می‌روند و سبزه هفت سین را با خود برده و به آب روان می‌سپارند .

به دامن صحرا و طبیعت رفتن ، شوخی و بازی کردن،دویدن،تاب خوردن و در هر حال شاد بودن ، از ویژگی‌های روز سیزده بدر است. گره زدن سبزه به نیت باز شدن گره دشواری‌ها و برآورده شدن آرزوها ، از دیگر رسوم این روز است.

فرهنگ اساطیر برای رسم‌های سیزده بدر معنی‌های تمثیلی آورده به گونه‌ای که شادی و خنده در این روز به معنی فرو ریختن اندیشه‌های تیره و پلیدی، روبوسی نماد آشتی و به منزله تزکیه،خوردن غذا در دشت نشانه فدیه گوسفند بریان، به آب افکندن سبزه‌های تازه رسته نشان دادن هدیه به ایزد آب یا ناهید و گره زدن سبزه برای باز شدن بخت تمثیلی برای پیوند زن و مرد برای تسلسل نسلها و رسم اجرای انواع مسابقه به ویژه اسب دوانی یادآور کشمکش ایزد باران و دیو خشکسالی است.

این باور همگانی چنان است که اگر خانواده‌ای نتواند به علتی تمام روز را به باغ و صحرا برود، به ویژه با دگرگونی‌های جامعه شهری امروز ، در بعد از ظهرروز سیزدهم ، حتی برای زمان کوتاهی هم که شده برای گره زدن سبزه و بیرون کردن نحسی از خانه به باغ یا گردشگاهی عمومی می‌رود.

سیزده بدر ، جشن واقعی بهار است. طراوت و سرسبزی به طبیعت بازگشته و طبیعت نیز مردم را به سوی خود می‌خواند.






تاریخ : یکشنبه 92/1/11 | 6:36 عصر | نویسنده : علیرضا صادقی برادرشهید محمدصادقی حسن آبادی | نظرات ()

دوازدهم فروردین ماه روزی است که نظام مقدّس جمهوری اسلامی ایران به عنوان نظام رسمی کشور ما ایران عزیز تعیین شد.این روزحقیقتا یوم الله و روزی است که بایستی درآن پیوسته از این بزرگترین دستاورد انقلاب اسلامی تجلیل شود. راز تأکید امام امت رضوان الله تعالی علیه نیز بر بزرگداشت این روز ،دربرداشتن خصوصیت منحصر به فردی است که فقط متعلق به 12فروردین است.
انقلاب اسلامی دستاوردهای زیادی در منطقه و جهان و در عرصه های داخلی و خارجی داشته است ولیکن اصلی ترین و بزرگترین و البته مهمترین و زیربنائی ترین آنها ، ایجاد و استقرار یک نظام حکومتی بنام جمهوری اسلامی است.این نام گرچه قیلا نیز درمورد بعضی ازحکومتها استعمال شده است ولی به لحاظ محتوا و ابتناء به آموزه های وحیانی و حقیقتی که در درون این نظام وجود دارد،اولین مسمّی برای حکومت مشروع دینی است که کاملا منطبق بر آیات قرآن و دیدگاه ائمه معصوم در مکتب اهل بیت (ع) میباشد.
گام اول و سنگ آغازین حرکت سازنده انقلاب ،تشکیل نظام اسلامی بود.اگر این نظام در مسیر انقلاب ، شکل نمی گرفت ما هرگز نمی توانستیم هیچ یک از آرمانها و اهداف خود را در درون کشورمان به ثمر نشانده و در بیرون نیز بدون چنین نظامی ادامه حرکت انقلاب اسلامی بیداری اسلامی و همه مبارزات و پدیده های نظری و عملی که بر انقلاب اسلامی مرتب شده است یا اصولا شکل نمیگرفت و یااگر به وقوع می پیوست، خالی و عاری از حقیقت بود. همه آنچه از حاکمیت الهی مطرح شده یا میشود پس از استقرار نظام جمهوری اسلامی معنی دار است. ملاک حق و یا باطل بودن همه فعالیتها و برنامه ها نیز در ذیل شکل گیری نظام اسلامی مفهوم می یابد.






تاریخ : یکشنبه 92/1/11 | 6:29 عصر | نویسنده : علیرضا صادقی برادرشهید محمدصادقی حسن آبادی | نظرات ()

بسمه تعالی

محفل انس با قرآن

به مناسبت سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا س از طرف موسسه قرآنی صادق آل محمد  ص ومجمع فرهنگی اسلامی رشد واندیشه ومجموعه فرهنگی قرآنی صادق آل محمدص  محفل انس با قرآن با حضور استاد اخلاق آیت الله جاودان وقاری نوجوان امیر حسین حیدری در مسجد جامع شهر حسن آباد برگزار گردید شایان ذکر در وصف بی بی دوعالم توسط مداح اهل بیت آقای جمشیدی  مدیحه ثرایی مصیبت خوانده شد

عزاداریعزاداریعزاداری






تاریخ : شنبه 92/1/10 | 12:14 عصر | نویسنده : علیرضا صادقی برادرشهید محمدصادقی حسن آبادی | نظرات ()
<      1   2   3   4   5      >
طول ناحیه در قالب بزرگتر از حد مجاز
.: Weblog Themes By M a h S k i n:.