سفارش تبلیغ
صبا ویژن
آنحضرت در نیمه شعبان 255هق در سامرّا به دنیا آمدآقا همنام پیامبر و کنیه اش ابولقاسم است، ولی به دلایلی نام صریح او نهی شده استحجت، قائم، صاحب الزمان، بقیة الله، خلف صالح است که از القاب آنحضرت و مشهورترین آن، مهدی(عج)استآن حضرت از طرف پدری، فرزند حسن بن علی بن محمد بن علی بن موسی بن جعفر بن محمد بن علی بن حسین بن علی بن ابی طالب(علیها سلام) و از طرف مادری، فرزند یشوعا، دختر قیصر روم می باشدحضرت نرجس خاتون از فرزندان شمعون بن صفا که وصی آن حضرت عیسی(ع) بوده به شمار می رودحضرت نرجس خاتون(ع) از زنان با فظیلت و کمال بود تا آنجا که عم? امام حسن(ع)(حکیمه،دختر امام جواد(ع)) خود را خدمتگذار حضرت نرجس خاتون مینامید او در روز هشتم ربیع الاول سال260هق که پدر بزرگوارش شهید شد در سن پنج سالگی به مقام امامت رسید آن حضرت به امر خداوندی دارای دو غیبت بود: غیبت صغری:که از سال 260هق شروع شد و در سال 329هق پایان یافت که تقریبا 70سال می شودغیبت کبری: که از سال 329هق شروع شد و تا وقتی که خدا بخواهد،غیبت کبری به پایان خواهد رسید و آقا ظهور می کنددوران زندگی آن حضرت را می توان در سه بخش خلاصه کرد:1ـ دوران کودکی در حیات پدر:حدودپنج سال2ـ دوران غیبت صغری با چهار نفر از سفرای خاص خود به ترتیب: "عثمان بن سعید"،"محمد بن عثمان"،"حسین بن روح"و"علی بن محمد سیمری" تماس داشت و سپس به علی بن سیمری دستور داد که جانشین برای خود تعیین نکند3ـغیبت کبری: و انتظار آن حضرت و ملاقات بعضی با ان حضرت که آن حضرت در این زمان، زمام امور را به ولی فقیه(مجتهد جامع الشرایط) سپده استرسول خدا(ص) رمود: هرکس امام زمان(عج)خود را نشناسد و بمیرد به مرگ جاهلیت مرده استمام صادق(ع) فرمود: قائم(عج) در روز عاشورا یعنی روزی که حسین (ع) به شهادت رسیدقیام خواهد نمود، وشعار یاران او یا نثارت الحسین خواهد بود {اللهم عجل لولیک الفرج}





تاریخ : سه شنبه 98/1/27 | 4:36 عصر | نویسنده : علیرضا صادقی برادرشهید محمدصادقی حسن آبادی | نظرات ()

کارت پستال ماه شعبان, تصاویر ماه شعبانتبریک ماه شعبان, ماه شعبان






تاریخ : شنبه 98/1/17 | 10:54 صبح | نویسنده : علیرضا صادقی برادرشهید محمدصادقی حسن آبادی | نظرات ()

در اسلام ، برخی زمانها بر اوقات دیگر ، فضیلت و برتری دارد . این فضیلت ، گاه به دلیل حادثه مهمی است که در آن زمان رخ داده است . چنان که عید مبعث به دلیل بعثت پیامبر گرامی اسلام و عید غدیر به علت برگزیده شدن علی (ع) به جانشینی رسول اکرم (ص) ، مبارک و با فضیلت شمرده شده اند . اما برخی اوقات و زمانها ، به خاطر ویژگیهای خاصی که دارند ، برتر و مهم هستند . سه ماه رجب ، شعبان و رمضان ، ازجمله ماههایی به شمار می روند که بر فضیلت و کرامت آنها تاکید شده است .

رسول گرامی اسلام (ص) در مورد ماه رجب می فرماید : رجب ، ماه استوار خداوند است و بدان سبب آن را استوار نامیده اند که هیچ ماهی از نظر حرمت و عظمت به آن نمی رسد . مردم عصر جاهلیت ، رجب را بزرگ می داشتند . اما اسلام ، بر عظمت و فضیلت آن افزود . پیامبر اکرم در جایی دیگر می فرماید : " بدانید که رجب ، ماه خداوند و شعبان ، ماه من و رمضان ، ماه امت من است " . در روایات و سخنان پیشوایان اسلام ، همواره از این سه ماه به عظمت و شرافت یاد شده و آنها را موقعیتی مناسب برای عبادت و خودسازی دانسته اند . امام خمینی (ره) ، بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران در این مورد می فرماید : " این سه ماه رجب و شعبان و رمضان ، برکات بسیار نصیب انسانهایی می کند که می توانند از آنها بهره ببرند ." آیت ا... خامنه ای ، رهبر انقلاب اسلامی نیز این سه ماه را عید بندگان صالح خدا و وقت مناجات و تضرّع و توجه به درگاه خداوند می خواند .

ادامه مطلب...




تاریخ : شنبه 98/1/17 | 10:47 صبح | نویسنده : علیرضا صادقی برادرشهید محمدصادقی حسن آبادی | نظرات ()
طول ناحیه در قالب بزرگتر از حد مجاز
.: Weblog Themes By M a h S k i n:.