سوال:
در سوره معارج در «الا المصلین» آیات بعد آیا همه صفت مصلین است یا آنکه چون با «واو» آمده عطف بر مستثنی منه می باشد؟ و در هر صورت مسئله عفاف و شهادت و مداومت بر نماز چه ربطی به هلوع نبودن انسان دارد؟
پاسخ:
ظاهر این آیات نه گانه مورد پرسش این است که همگی بیانگر اوصاف و خصوصیات نمازگزاران است و دلالت دارد که نمازگزار واقعی که از صفت مذموم حرص منفی بر کنار است باید متصف و آراسته به این صفات باشد .
پیش از پاسخ به قسمت دوم پرسشتان توجه شما را به توضیحی راجع به هلوع بودن انسان و بر کنار بودن اهل ایمان و نمازگزاران واقعی از این صفت زشت جلب می نماییم و سپس به این قسمت از سوالتان جواب خواهیم داد :
این آیات به اولین سبب و انگیزهاى که انسان را به رذیله اعراض از یاد خدا و به جمع اموال و گنجینه کردن آن و در آخر دچار آتش خالد شدن وا مىدارد اشاره مىکند، آتشى که فرمود: لَظى نَزَّاعَةً لِلشَّوى.
و آن سبب عبارت است از حالتى در انسان به نام هلع- شدت حرص که حکمت الهى اقتضا کرد آدمى را به این صفت بیافریند، تا به وسیله این صفت به آنچه مایه خیر و سعادتش مىباشد هدایت شود، چیزى که هست این خود انسان است که این مایه سعادت خود را مایه بدبختى خود مىسازد، و به جاى اینکه در راه سعادت خود صرف کند، در راه بدبختى خود صرف مىکند، و همین مایه سعادت خویش را مایه هلاکت دائمى خود مىکند، مگر کسانى که ایمان آورده و عمل صالح مىکنند، که در جنات از عزت و احترام برخوردارند 18
تو این دیار بی رنگی ، میون دلای سنگی
نصیب ماها دلتنگی ، نصیب شما پروازه
ولی هنوزم برا شهادت یه معبری بازه
نسیم شلمچه می بره دلو تا خدا
طلائیه داره هنـوزم بوی شـهدا
می دونم شب غمها سحر می شه
دلامون صاحب بال و پر می شه
تو هیئت به خدا ذکر یا حسین
بسمه تعالی
با فرارسیدن سالروز ولادت حضرت بقیه الله آقا امام زمان ، به همین مناسبت مراسم جشنی در مسجد جامع شهر حسن آباد برگزار گردید در این مراسم با حضور روحانیت والامقام شهر ، نماینده محترم سازمان تبلیغات اسلامی و اقشار مختلف شهر برگزار گردی در جشن علاوه بر مولود خوانی حضرت حجه الاسلام والمسلمین استاد حوزه وامام جماعت مسجد در خصوص فضائل وزندگانی آقا امام زمان مطالبی بیان نمودن که در اینجا از همه عزیزانی که در برگزاری این مراسم این مجموعه فرهنگی را یاری کردن تقدیر وتشکر می گردد