سفارش تبلیغ
صبا ویژن

تصاویر عید سعید غدیر,عید سعید غدیر






تاریخ : چهارشنبه 100/5/6 | 9:26 صبح | نویسنده : علیرضا صادقی برادرشهید محمدصادقی حسن آبادی | نظرات ()

اعمال و فضایل ویژه عید غدیر

در برابر نعمت باعظمت ولایت حضرت امیر المومنین علی بن ابی‌طالب (ع) چه کرده‌ایم؟ آیا تا بحال از این نعمت بی بدیل الهی که خداوند بدون مشقت به ما ارزانی نموده است تشکر نموده‌ایم؟ برای دوام نعمت ولایت در نسل خود چه کرده‌ایم؟
 اعمال و فضایل ویژه عید غدیر

بیایید با بزرگداشت بزرگ‌ترین عید مسلمانان و خصوصاً شیعیان ضمن شکر نعمت الهی، فرزندانمان را با این نعمت عظیم الهی بیشتر آشنا کنیم. بیایید با جشن و اطعام و هدیه و انجام اعمال و... و حتی تبسمی در روز غدیر سهمی در زنده نگه‌داشتن غدیر داشته باشیم.

 

اعمال و عبادات عید غدیر

در اسلام برای هیچ روزی این تعداد حکم ارائه نشده است. در برخی از روزهای مهم مانند: عید فطر و عید قربان، عرفه و مباهله اعمال متعددی مستحب شمرده‌شده، ولی اگر همه آن‌ها را به یکدیگر ضمیمه کنیم، با مستحبات غدیر برابری نمی‌کنند. امام صادق (ع) فرمودند: فضیلت عید غدیر بر عید فطر و قربان و جمعه مانند برتری ماه بر ستارگان است.امام صادق (ع) فرمودند:خداوند در این روز دو برابر آنچه در ماه رمضان ، شب قدر و شب عید فطر آزاد می‌کند می‌رهاند.

 

برای اعمال این روز فضیلت‌های منحصر بفردآمده که در جای دیگر به چشم نمی‌خورد که حتی از فضیلت‌های ماه رمضان و شب قدر هم بیشتر است برخی از این اعمال عبارت‌اند از:

 

نماز: برای شب و روز و مسجد غدیر نمازهایی نقل‌شده است ازجمله اینکه: نیم ساعت پیش از ظهر غدیر، دو رکعت نماز مستحب است. در هر رکعت بعد از حمد، سوره‌های توحید، قدر و آیةالکرسی ده بار خوانده می‌شود.

 

روزه: امام علی (ع) فرمود: اگر بنده مخلصی در روزه این روز اخلاص داشته باشد، همه روزهای دنیا توان برابری با آن را ندارد. امام صادق می‌فرماید: روزه روز غدیر خم نزد خداوند، در هر سال، برابر با صد حج و صد عمره مقبول است.

 

افطاری دادن: امام علی (ع) می‌فرماید: کسی که مؤمن روزه‌داری رادر عید غدیر افطار دهد، مانند این است که صد هزار پیامبر (ص) و صدیق و شهید را افطاری داده است.

  ادامه مطلب...




تاریخ : چهارشنبه 100/5/6 | 9:19 صبح | نویسنده : علیرضا صادقی برادرشهید محمدصادقی حسن آبادی | نظرات ()
طول ناحیه در قالب بزرگتر از حد مجاز
.: Weblog Themes By M a h S k i n:.