سفارش تبلیغ
صبا ویژن

 

اساساً هرکشوری پایان جنگ ویا هر بحرانی را گرامی می دارد. حالا مگر در پایان هشت سال دفاع مقدس، ما پیروز مطلق میدان نبرد نبوده ایم که شروع جنگ که از تلخ ترین روزهای دفاع مقدس است را گرامی می داریم؟ !

 علت آن رشادت و شهامت و جنگندگی فرزندان این آب و خاک است که یاد وخاطرات آن جوانمردان را هرساله گرامی می داریم. هفته دفاع مقدس گویای عظمت جنگ وغیرت ایرانی است که با توجه به نوپا بودن انقلاب و آشفتگی های ناشی از تغییر نظام تنگناهایی که طبیعی بود، براثر جابجایی قدرت پیش بیاید اما چند نکته مهم باعث شکوه وعظمت ملت ایران گردیده از جمله ولایت فقیه و رهبری امام امت و پیام های پیامبرگونه ایشان و همگرائی و اتحاد توده های مردم انقلابی و با تاکید بر این که بیش از نیمی از جمعیت کشور را جوانان زیر 30 سال تشکیل می دهند.


 ما محکم در برابر تمام جهان کفر که هم قسم شده بودند ایستادیم وچنان جانفشانی و ازخودگذشتگی جوانان ما از خود بروز دادند که معادلات جنگ وحساب وکتاب دشمنان ما به هم خورد. هرچند آل سعود و دیگر اعراب و کشورهای غربی با پول واسلحه صدامیان را یاری می دادند اما اراده های پولادین فرزندان ایران حیرت وتعجب همگان را برانگیخت و اکنون با توجه به اهمیتی که دوران دفاع مقدس در تاریخ معاصر ایران داردکه همواره در پی بروز هر جنگی، شاهد جدایی بخش هایی از این سرزمین پهناور به دست بیگانگان بوده است. به گونه ای که می توان گفت در دویست سال گذشته، یعنی از زمان «فتحعلی شاه قاجار» به بعد، نزدیک به یک میلیون کیلومتر مربع از خاک ایران جدا شده است. اما علی رغم پشتیبانی قدرت های بزرگ از عراق، روند مذکور در جنگ ایران و عراق ادامه پیدا نکرد و سرفصل جدیدی از تاریخ ایران را در صفحات تاریخی به ثبت رساند.

 در این جنگ نه تنها یک وجب از خاک ایران در دست نیروهای عراقی باقی نماند، بلکه عراق به عنوان کشور متجاوز به نظام بین الملل معرفی شد.پس چرا؟ بسیاری از جوانان نسل سوم و چهارم انقلاب کمترین توجه را به آن دارند و کمترین خاطره های آن دوران مهم را با خود ندارند؟ با توجه به این که هنوز نسلی که مستقیم در دفاع مقدس حضور داشته است زنده و گواه تاریخی این واقعه عظیم است.(رزمندگان،آزدگان،جانبازان وخانواده معظم شهدا) اما یاد وخاطره های دفاع مقدس ضمن غرور آفرینی برای جوانان وفرزندان ایران هشداری ست تا ضمن هوشیاری و آمادگی روحیه شهادت طلبی وجانبازی همچنان باید بین آنها گوشزد گردد و از دفاع مقدس درس بگیرند که اگر دشمن احساس کند ضعیف شده ایم، لحظه ای برای حمله به ما دریغ نخواهند کرد و این را با شعار دولت و یک هفته مراسم نباید اکتفا کرد بلکه با طرح در کتب درسی و دانشگاهی، عظمت شهیدان باکری همت وکاظمی ...و هزاران جوان گلکون کفن را یادآوری کنند تا سرمشق و الگوئی باشند که جوانان ما خود را به آن شخصیت های اسطوره ای نزدیک کنند ان شاالله






تاریخ : شنبه 99/7/5 | 10:41 عصر | نویسنده : علیرضا صادقی برادرشهید محمدصادقی حسن آبادی | نظرات ()
.: Weblog Themes By M a h S k i n:.