سفارش تبلیغ
صبا ویژن

دوازدهم فروردین ماه روزی است که نظام مقدّس جمهوری اسلامی ایران به عنوان نظام رسمی کشور ما ایران عزیز تعیین شد.این روزحقیقتا یوم الله و روزی است که بایستی درآن پیوسته از این بزرگترین دستاورد انقلاب اسلامی تجلیل شود. راز تأکید امام امت رضوان الله تعالی علیه نیز بر بزرگداشت این روز ،دربرداشتن خصوصیت منحصر به فردی است که فقط متعلق به 12فروردین است.
انقلاب اسلامی دستاوردهای زیادی در منطقه و جهان و در عرصه های داخلی و خارجی داشته است ولیکن اصلی ترین و بزرگترین و البته مهمترین و زیربنائی ترین آنها ، ایجاد و استقرار یک نظام حکومتی بنام جمهوری اسلامی است.این نام گرچه قیلا نیز درمورد بعضی ازحکومتها استعمال شده است ولی به لحاظ محتوا و ابتناء به آموزه های وحیانی و حقیقتی که در درون این نظام وجود دارد،اولین مسمّی برای حکومت مشروع دینی است که کاملا منطبق بر آیات قرآن و دیدگاه ائمه معصوم در مکتب اهل بیت (ع) میباشد.
گام اول و سنگ آغازین حرکت سازنده انقلاب ،تشکیل نظام اسلامی بود.اگر این نظام در مسیر انقلاب ، شکل نمی گرفت ما هرگز نمی توانستیم هیچ یک از آرمانها و اهداف خود را در درون کشورمان به ثمر نشانده و در بیرون نیز بدون چنین نظامی ادامه حرکت انقلاب اسلامی بیداری اسلامی و همه مبارزات و پدیده های نظری و عملی که بر انقلاب اسلامی مرتب شده است یا اصولا شکل نمیگرفت و یااگر به وقوع می پیوست، خالی و عاری از حقیقت بود. همه آنچه از حاکمیت الهی مطرح شده یا میشود پس از استقرار نظام جمهوری اسلامی معنی دار است. ملاک حق و یا باطل بودن همه فعالیتها و برنامه ها نیز در ذیل شکل گیری نظام اسلامی مفهوم می یابد.






تاریخ : یکشنبه 92/1/11 | 6:29 عصر | نویسنده : علیرضا صادقی برادرشهید محمدصادقی حسن آبادی | نظرات ()
.: Weblog Themes By M a h S k i n:.