سفارش تبلیغ
صبا ویژن

آیت‌الله حسین مظاهری با بیان این‌که: "عید نوروز یک عید ملی است که اسلام عزیز آن را رد نکرده است، بلکه بر اساس روایاتی، آن را امضا کرده است. لذا در اینکه روز عید نوروز را عید بگیریم، اشکالی نیست و رسم ما این بوده است که عید نوروز داشته باشیم و اکنون هم چنین رسمی داریم. امّا در برگزاری مراسم عید نوروز، توجه به چند نکته الزامی است"، تذکرات مختلفی را در مورد مسائل اخلاقی ارائه داد. در زیر متن این تذکرات به‌نقل از پایگاه اطلاع رسانی وی ارائه می‌شود:

تذکر اول: رعایت حرمت سال‌روز شهادت حضرت زهرا«س»

همان‌طور که می‌دانید، شهادت حضرت زهرا «سلام‌الله‌علیها» با ایّام نوروز تقارن دارد. یعنی روز پنجم فروردین، سال‌روز شهادت حضرت زهرا «سلام‌الله‌علیها» است و معلوم است که جشن‌ها و شادی‌ها مخصوصاً در سالگرد شهادت، باید به جلس? عزاداری برای آن حضرت مبدّل شود. الحمد لله مردم ما فهمیده هستند و من بگویم یا نگویم در شهادت حضرت زهرا «سلام‌الله‌علیها» عید و جشن آنها موقوف است. چند سال قبل نیز که ایام نوروز مصادف با ده? اوّل محرم بود، خود مردم حتی افرادی که از آنها توقّع نمی‌رفت، علاوه بر رعایت حرمت ماه محرّم، در تاسوعا و عاشورا عزاداری کردند. امسال هم در شهادت حضرت زهرا «سلام‌الله‌علیها» چنین خواهد شد.

هیأت‌های مذهبی هم باید همان‌طور که در سال‌های گذشته در ایّام شهادت، اقام? عزا می‌کردند، امسال جلسات عزاداری خود را بر پا کنند






تاریخ : دوشنبه 91/12/28 | 6:18 عصر | نویسنده : علیرضا صادقی برادرشهید محمدصادقی حسن آبادی | نظرات ()
.: Weblog Themes By M a h S k i n:.