سفارش تبلیغ
صبا ویژن

به مناسبت اینکه روز دوشنبه 11/6/92 روز وفات امام ششم،صادق اهل البیت علیهم السلام است،سخنان من در اطراف آن خصیت‏بزرگوار و نکاتى از سیرت آن حضرت خواهد بود. امام صادق علیه السلام در ماه ربیع الاول سال 83 هجرى در زمان خلافت عبد الملک بن مروان اموى به دنیا آمد،و در ماه شوال یا ماه رجب در سال 148 هجرى در زمان خلافت ابو جعفر منصور عباسى از دنیا رحلت کرد.در زمان یک خلیفه با هوش سفاک اموى به دنیا آمد و در زمان یک خلیفه مقتدر با هوش سفاک عباسى از دنیا رحلت کرد،و در آن بین شاهد دوره فترت خلافت و انتقال آن از دودمانى به دودمان دیگر بود.

مادر آن حضرت،همان طورى که در کافى و بحار و سایر کتب ضبط شده،ام فروه دختر قاسم بن محمد بن ابى بکر بود، لذا از طرف مادر نسب آن حضرت به ابوبکر مى‏رسید و چون قاسم بن محمد بن ابى بکر با دختر عموى خود اسماء دختر عبد الرحمن بن ابى بکر ازدواج کرده بود،بنابر این مادر آن حضرت،هم از طرف پدر نواده ابو بکر است و هم از طرف مادر، و لهذا حضرت صادق مى‏فرموده:«ولدنى ابو بکر مرتین‏»یعنى ابو بکر دو بار مرا به دنیا آورد،از دو راه نسب من به ابو بکر مى‏رسد.

ادامه مطلب...




تاریخ : شنبه 92/6/9 | 4:13 عصر | نویسنده : علیرضا صادقی برادرشهید محمدصادقی حسن آبادی | نظرات ()

با سمه تعالی

احتراما به مناسبت فرارسیدن سالروز شهادت رهبر مذهب تشیع  حضرت امام جعفرصادق ع  جلسه دعای کمیل  از طرف موسسه قرآنی  ومجموعه فرهنگی صادق آل محمدص در منزل شهید محمد صادقی 44 برگزار گردید در این جلسه مداحان اهل بیت  آقایان غلامرضا مجیدی فر ، ناصر صادقی ، علی صادقی با قرائت دعای کمیل ومداحی در وصف آقا امام جعفر صادق حاضرین جلسه را به فیض کامل رساندن شایان ذکر است به مدت سه شب از شنبه شب 9/6/92الی دوشنبه شب11/6/92  که شام شهادت  می باشدجلسه روضه خوانی  ومداحی در منزل شهید محمد صادقی برگزار خواهد شد

دعای کمیل

ادامه مطلب...




تاریخ : جمعه 92/6/8 | 1:6 صبح | نویسنده : علیرضا صادقی برادرشهید محمدصادقی حسن آبادی | نظرات ()

 با سمه تعالی

بازدید از مرکز موسسه قرآنی صادق آل محمد شهر حسن آباد

احتراما  در تاریخ 92/6/6 براساس تصویب دولت یازدهم   دولت تدبیر وامید و به قول فرمایش مقام معظم رهبری حضرت آیت الله العظمی   خامنه ی دولت مطلوب  جهت  رسید گی به موسسات قرآنی سطح کشور  طی تماسی که  دو روز قبل با دفتر موسسه قرآنی صادق آل محمد شهر حسن آباد داشتند موجب شد در تاریخ مذکور راس ساعت دو بعد از ظهرحاج آقا ابطحی به همراه آقای احمدی وبنی طبا از موسسه قرآنی بازدید بعمل آورند بازدید کنند گان هدف از حضور خودشناسایی موسسات قرآنی فعال سطح استان بوده که بعد از بازدید از منطقه جلگه وبن رود وهاشم آباد وسگزی  از موسسه قرآنی صادق آل محمدبازدید نمود ند واز فعالیت های صورت گرفته و درحال انجام  بازدید وبرسی نمایند شایان ذکر است اعضای موسسین  وهیات امناء مسجد وحضرت حجه الاسلام والمسلمین حاج آقای منصوری  همراهی کردند وبه تمام سوالات پاسخ داده شد   لازم به ذکر است مسئولین سازمان  از مسجد جامع و زمین خریداری شده برای مهدیه وموسسه قرآنی(((زمین چند منظوره ))) بازدید کردند پس از بررسی مسائل موسسه حاج آقا ابطحی از فعالیت های صورت گرفته رضایت خود را اعلام کردندوفرمودند تا بحال هر جا رفتیم بازدید از نر نظم وترتیب بمثل اینجا جای  ا ندیده بودم واز زحمات کادر وپرسنل واعضای موسسه تقدیر وتشکر کردند

  تصاویر

برگزاری جلسه در دفتر موسسه وبررسی نوع فعالیت ها

بازدید از موسسه

بازدید از زمین خریداری شده جهت ساخت  ساختمان مرکزی موسسه

بازدید از موسسه

ادامه مطلب...




تاریخ : پنج شنبه 92/6/7 | 12:59 صبح | نویسنده : علیرضا صادقی برادرشهید محمدصادقی حسن آبادی | نظرات ()

هفته دولت
فاجعه جانگداز هفتم تیر1360 که منجر به شهادت شهید مظلوم آیت الله بهشتی و 72 تن از یاران دلسوز و رهروان وفادار امام و انقلاب گردید ، ثمره تصمیم شیطانی استکبار جهانی ودشمنان انقلاب بود . گرچه عکس العمل سریع ، قاطع وانقلابی رهبر کبیر انقلاب و ملت بزرگ ایران هر گونه ابتکار عمل را از آنها سلب نمود ، ولی کار به زعم دشمنان هنوز به اتمام نرسیده بود و طرح نابودی مسئولین طراز اول مملکت در راس فعالیتهای آنها قرار داشت .

بدین ترتیب واقعه هشتم شهریور در همان سال به وقوع پیوست و رئیس جمهور محبوب محمد علی رجایی و نخست وزیر متفکر ودانشمندش حجت الاسلام والمسلمین دکتر محمد جواد باهنر در انفجار دفتر نخست وزیری به درجه رفیع شهادت نائل آمدند. برای گرامیداشت خاطره این عزیزان هفته اول شهریور ماه به عنوان هفته دولت نامگذاری شد .

زندگینامه شهید محمد علی رجایی


شهید محمد علی رجایی ، درسال 1312 هـ . ق ، درشهرستان قزوین متولد شد، تحصیلات ابتدایی را تا اخذ گواهینامه ششم ابتدایی درهمین شهرستان به انجام رساند. درسن چهار سالگی از وجود داشتن نعمت پدر محروم شد و تحت تکفل مادری مهربان و منیع الطبع قرار گرفت . در سال 1327 به تهران مهاجرت کرد و سال بعد یعنی در 1328 وارد نیروی هوایی شد . در مدت 5 سال خدمت در نیروی هوایی ، دوره متوسطه  را با تحصیل شبانه گذراند ، سپس درسال 1335 به دانشسرای عالی رفت و به سال 1338 دوره لیسانس خود را در رشته ریاضی به پایان برد و به سمت دبیر ریاضی به استخدام وزارت فرهنگ در آمد و به ترتیب در شهرستانهای خوانسار، قزوین و تهران به تدریس ، اشتغال ورزید .
شهید محمد علی رجایی در مدت تدریس، همیشه آموزگاری دلسوز، پرکار و شایسته بود و ضمن تدریس ، به فرا گرفتن علوم اسلامی و انجام فعالیت های سیاسی همت می گماشت . درسال 1340 به عضویت نهضت آزادی درآمد که منجر به دستگیری وی ( دراردیبهشت 1342 ) و پنجاه روز زندان شد . پس از آزادی از زندان با شهید باهنر به سازماندهی مجدد هیات موتلفه پرداخت و برای پرورش افرادی که بتوانند نبردی مسلحانه را اداره نمایند ، به اعزام داوطلبانی به جبهه فلسطین دست زد . درهمین رابطه و برای تکمیل برنامه مزبو ر ( درسال 1350 )  خود شخصا به خارج ازکشور سفر کرد. ابتدا به فرانسه و ترکیه رفت و از آنجا عازم سوریه شد

ادامه مطلب...




تاریخ : چهارشنبه 92/6/6 | 12:51 صبح | نویسنده : علیرضا صادقی برادرشهید محمدصادقی حسن آبادی | نظرات ()

چگونه می توانیم در زندگی فرد موفقی باشیم

چگونه فرد موفقی باشیم
به اعتقاد روانشناسان اشخاص موفق کسانی هستند که حقیقتاً خودشانند باطناً آزادند و وارسته . و اشخاص ناموفق و شکست خورده به اعتقاد روانشناسان کسانی هستند که حقیقتاً منکر خویشتن خویش هستند . شادی و نیروی حاصله از درستکاری و صداقت نسبت به خود را نپذیرفته اند .
حال برای آنکه از احساس عزت نفس پایین که مانع از موفقیت در زندگی است رهایی یابند و تحول بزرگ در زندگی خویش ایجاد کنند و از عزت نفس بالایی برخوردار گردید به بیان روشهایی برای افزایش عزت نفس در سه مرحله می پردازیم . :
عدم ارزیابی خود با دیگران
هرگز خود را با دیگران ارزیابی نکنید چرا که هر قدر هم شما بخواهید ارزیابی شما منطقی نیست هر چیز قابل تصوری راجع به خود که بتواند مورد ارزیابی قرار گیرد خود آدمی نامیده میشود خصوصیات شما میتواند به دهها هزار شیوه مورد ارزیابی قرارگیرد .
برای مثال دیگران میتوانند شما را به خصوصیات و ویژگیهای خاص ارزشیابی نمایند که می تواند در زمینه های مختلف مثل هوش ، ظاهر و توانائی های شما باشد که این ارزیابی را میتوانند با کلمات «خوب و یا بد » انجام دهند .
اصول عدم ارزیابی با دیگران :
* ارزیابی منطقی از خود
به دلایل زیر نمیتوانیم ارزیابی منطقی از خودمان بکنیم :
ـ ما نمی توانیم خود یا افراد دیگر را با یک مشخصه به طور منطقی مورد قضاوت قرار دهیم .
ـ در خیلی از مواقع انتقادها براساس تعصبات است
ـ خصوصیات انسانی بی همتا و تقریباً بی انتهاست .

ادامه مطلب...




تاریخ : سه شنبه 92/6/5 | 12:20 صبح | نویسنده : علیرضا صادقی برادرشهید محمدصادقی حسن آبادی | نظرات ()
<      1   2   3   4   5   >>   >
طول ناحیه در قالب بزرگتر از حد مجاز
.: Weblog Themes By M a h S k i n:.